Posiadanie sklepu internetowego wymaga odpowiednich kroków promocyjnych, aby miał on szansę uzyskać wysoką pozycję rankingową w Google. Jest to szczególnie ważne z uwagi na rosnącą konkurencję oraz wysokie wymagania klientów. Z łatwością możemy zmienić stronę na inną, która spełnia nasze potrzeby. Pozycjonowanie sklepów shoper wymaga czasu i zaangażowania, dlatego też warto zwrócić uwagę na kilka podstawowych elementów na początek.
SEO dla e-commerce
Czy wiesz, że około 73% Polaków robi zakupy przez internet? Sklepy sprzedają coraz więcej, dlatego tak ważne jest zachowanie odpowiedniego poziomu ruchu organicznego na stronie. Optymalizacja i pozycjonowanie sklepów Shoper odbywa się na dwóch poziomach. Pierwszym etapem jest techniczne SEO on-site związane ze strukturą oraz budową witryny, drugą zaś działania zewnętrzne pozwalające zyskać rozpoznawalność w całej sieci. Należy więc zadbać o meta tagi, słowa kluczowe, przyjazny adres URL, nagłówki, tytuły i śródtytuły, opisy kategorii, karty produktów, menu, układ, prędkość ładowania się strony czy dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. Wówczas powinniśmy zająć się link buildingiem oraz mediami społecznościowymi.
Korzyści z pozycjonowania sklepów internetowych
- Kreujesz pozytywny, autorytatywny wizerunek swojej marki.
- Możesz lepiej zaprezentować swoją ofertę.
- Poszerzasz swój zasięg i masz szansę zdobyć nowych klientów.
- Wspierasz działania marketingowe.
- Dzięki stronie internetowej jesteś dostępny 24/7 przez 365 dni w roku.
- Łatwiej jest Cię odnaleźć, zwłaszcza jeśli zależy Ci na klientach sezonowych i turystycznych.
- Strona dostarcza znacznie więcej informacji, zaoszczędzasz dzięki niej swój czas.
Wskazówki dotyczące efektywnego pozycjonowania
W Polsce zarejestrowanych jest ponad 50 tysięcy sklepów, nie wspominając już o skali światowej. Jeśli więc chcesz zaoszczędzić czas oraz wyeliminować obecność potencjalnych błędów, warto sięgnąć po pomoc specjalistycznej firmy SEO, która wesprze Twoje pozycjonowanie sklepów Shoper. W profesjonalny sposób przeprowadzi Cię ona przez cały proces. Jeśli jednak zależy Ci, aby zająć się tym samodzielnie, zwróć szczególną uwagę na kilka elementów.
Klient i jego intencje
Przede wszystkim poznaj swoich konsumentów. Odpowiedz sobie na pytania: Kim są? Co mogę im zaoferować, czego nie ma nikt inny? Z takim zapleczem możesz iść dalej.
Słowa kluczowe
Niezbędne jest stworzenie banku słów kluczowych. Muszą być one pomostem pomiędzy Twoimi treściami a tym, co wpisują do wyszukiwarki użytkownicy. Im lepsze dopasowanie, tym wyższa pozycji w rankingu.
Design strony
Twoja strona powinna być czytelna i łatwa w nawigacji. Pamiętaj, aby dane kontaktowe znajdował się w widocznym miejscu. Zadbaj również o jej design, jednak im mniej, tym lepiej.
Wizytówka
Stwórz wirtualną wizytówkę z pomocą Google Moja Firma. Jest ona elementem link buildingu, wzmacnia wiarygodność, a połączona z Mapami Google sprawia, że klientom łatwiej Cię odnaleźć.
Wykorzystaj moc pozycjonowania i ciesz się sprzedażą!
Pozycjonowanie sklepów Shoper wykracza jednak poza wymienione elementy. Aby uzyskać jak najlepsze efekty musisz zapoznać się z działaniem wyszukiwarek, algorytmami i czynnikami rankingowymi. Obecnie najlepszym rozwiązaniem jest połączenie strategii SEO z UX (SXO), która jest działaniem holistycznym, pozwalającym na poprawę klikalności, konwersji i zmniejszającym współczynnik odrzuceń czy porzucanie koszyka zakupowego.