Hosting ssd

Portal informacyjny

Co to jest marketing afiliacyjny: Współpraca się opłaca 

W sieci prężnie działa segment sprzedaży, a rosnące statystyki odnośnie do zakupów online – są tego wystarczającym dowodem. To również punkt odniesienia dla przedsiębiorców, którzy obserwując wzrastające znaczenie transakcji w sieci, poszukują coraz nowszych sposobów dotarcia do potencjalnego klienta. 

 

W artykule omówiliśmy, co to jest marketing afiliacyjny oraz sprecyzowaliśmy korzyści, które wynikają z jego wykorzystania. Dzięki nam dowiesz się, czy warto postawić na marketing afiliacyjny oraz w jaki sposób dokonać wyboru najlepszego partnera reklamowego dla prowadzonego przedsiębiorstwa. 

Marketing afiliacyjny oraz potencjał rekomendacji 

Co to jest marketing afiliacyjny? To model marketingu online, w którym sprzedawca zapewnia prowizję za każdą sprzedaż wygenerowaną przez poleconego gościa lub klienta.

Ten rodzaj reklamy można podzielić na trzy kategorie: 

  • Marketing polecający: gdzie partner, który wysyła klienta poleconego od partnera otrzymuje prowizję za każdą sprzedaż. 
  • Marketing wydajnościowy: gdzie partner świadczący usługi jest wynagradzany wyłącznie za wykonanie działań, takich jak konwersje lub sprzedaż.
  • Marketing CPA: gdzie partnerzy otrzymują stałą opłatę w czasie, zazwyczaj miesięczną lub roczną, na podstawie wyników działań, takich jak konwersje, wyświetlenia reklam i kliknięcia.

Zalety marketingu afiliacyjnego 

Nie otrzymasz od nas jednoznacznej odpowiedzi, czy opisywana forma reklamy będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę czy zbędną inwestycją. Właściwie, na pewno nie sprawdzi się wtedy, gdy Twoja strategia nie zakłada dzielenia się wygenerowanymi zyskami. Za to jej potencjał najlepiej zostanie wykorzystany przy produktach z wysoką marżą. Krótko i na temat w poszukiwaniu odpowiedzi – co to jest marketing afiliacyjny – uwagę koncentrujemy na zaletach, którymi są: 

  • rozliczenie się za konkretny efekt (omijasz opłaty za nieefektywne działania zakupowe); 
  • precyzja w pomiarach skuteczności reklamy; 
  • autentyczność w promocji marki; 
  • zwiększenie ruchu organicznego w witrynie; 
  • zdobycie nowych konsumentów. 

Wybór odpowiedniego partnera kluczem do owocnej współpracy  

Partnerem jest osoba, która promuje Twoją ofertę poprzez umieszczenie linku referencyjnego w social mediach oraz na witrynie internetowej bądź w innych miejscach Internetu. Czerpie on korzyści finansowe ze sprzedaży, najczęściej w formie procentu. Wyróżnia się kilka rodzajów partnerów – takich jak super partner czy partner drugiego poziomu. 

Przy wyborze odpowiedniego wydawcy ważne jest jego dopasowanie względem grupy docelowej (bliskość z jego zainteresowaniami, sposobem spędzenia wolnego czasu czy poczuciem estetyki). To wszystko przekłada się na konwersję i generowane zyski. 

Kilka słów na koniec 

Narzędziami, które pomogą Tobie w budowie udanego biznesu w zakresie marketingu afiliacyjnego obejmują tworzenie bloga, korzystanie z mediów społecznościowych, tworzenie treści, tworzenie stron docelowych, korzystanie z marketingu e-mailowego i tworzenie osobistej strony internetowej. 

 

Pamiętaj, świadomość tego, co to jest marketing afiliacyjny to klucz do rozwoju Twojej marki. Postaw na współpracę, w końcu…razem można zdziałać więcej!