W sieci prężnie działa segment sprzedaży, a rosnące statystyki odnośnie do zakupów online – są tego wystarczającym dowodem. To również punkt odniesienia dla przedsiębiorców, którzy obserwując wzrastające znaczenie transakcji w sieci, poszukują coraz nowszych sposobów dotarcia do potencjalnego klienta.
W artykule omówiliśmy, co to jest marketing afiliacyjny oraz sprecyzowaliśmy korzyści, które wynikają z jego wykorzystania. Dzięki nam dowiesz się, czy warto postawić na marketing afiliacyjny oraz w jaki sposób dokonać wyboru najlepszego partnera reklamowego dla prowadzonego przedsiębiorstwa.
Marketing afiliacyjny oraz potencjał rekomendacji
Co to jest marketing afiliacyjny? To model marketingu online, w którym sprzedawca zapewnia prowizję za każdą sprzedaż wygenerowaną przez poleconego gościa lub klienta.
Ten rodzaj reklamy można podzielić na trzy kategorie:
- Marketing polecający: gdzie partner, który wysyła klienta poleconego od partnera otrzymuje prowizję za każdą sprzedaż.
- Marketing wydajnościowy: gdzie partner świadczący usługi jest wynagradzany wyłącznie za wykonanie działań, takich jak konwersje lub sprzedaż.
- Marketing CPA: gdzie partnerzy otrzymują stałą opłatę w czasie, zazwyczaj miesięczną lub roczną, na podstawie wyników działań, takich jak konwersje, wyświetlenia reklam i kliknięcia.
Zalety marketingu afiliacyjnego
Nie otrzymasz od nas jednoznacznej odpowiedzi, czy opisywana forma reklamy będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę czy zbędną inwestycją. Właściwie, na pewno nie sprawdzi się wtedy, gdy Twoja strategia nie zakłada dzielenia się wygenerowanymi zyskami. Za to jej potencjał najlepiej zostanie wykorzystany przy produktach z wysoką marżą. Krótko i na temat w poszukiwaniu odpowiedzi – co to jest marketing afiliacyjny – uwagę koncentrujemy na zaletach, którymi są:
- rozliczenie się za konkretny efekt (omijasz opłaty za nieefektywne działania zakupowe);
- precyzja w pomiarach skuteczności reklamy;
- autentyczność w promocji marki;
- zwiększenie ruchu organicznego w witrynie;
- zdobycie nowych konsumentów.
Wybór odpowiedniego partnera kluczem do owocnej współpracy
Partnerem jest osoba, która promuje Twoją ofertę poprzez umieszczenie linku referencyjnego w social mediach oraz na witrynie internetowej bądź w innych miejscach Internetu. Czerpie on korzyści finansowe ze sprzedaży, najczęściej w formie procentu. Wyróżnia się kilka rodzajów partnerów – takich jak super partner czy partner drugiego poziomu.
Przy wyborze odpowiedniego wydawcy ważne jest jego dopasowanie względem grupy docelowej (bliskość z jego zainteresowaniami, sposobem spędzenia wolnego czasu czy poczuciem estetyki). To wszystko przekłada się na konwersję i generowane zyski.
Kilka słów na koniec
Narzędziami, które pomogą Tobie w budowie udanego biznesu w zakresie marketingu afiliacyjnego obejmują tworzenie bloga, korzystanie z mediów społecznościowych, tworzenie treści, tworzenie stron docelowych, korzystanie z marketingu e-mailowego i tworzenie osobistej strony internetowej.
Pamiętaj, świadomość tego, co to jest marketing afiliacyjny to klucz do rozwoju Twojej marki. Postaw na współpracę, w końcu…razem można zdziałać więcej!